Strona Archiwalna Szkoła Podstawowa im. Młodych Ekologów w Czelinie - Sprawozdanie I półrocze 2023/2024

Szkoła Podstawowa im. Młodych Ekologów w Czelinie

Czelin 70

74-505 Mieszkowice

 Tel.: 91 4145004

Adres

Czelin 70


74-505 Mieszkowice


 Tel.: 91 4145004


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 372822
  • Do końca roku: 307 dni
  • Do wakacji: 114 dni

Kartka z kalendarza

Sprawozdanie I półrocze 2023/2024

Ruszył projekt realizowany w ramach "Laboratorium Przyszłości" - Makieta skrzyżowania dróg z sygnalizacją świetlną sterowaną mikrokontrolerem ARDUINO.

 

W ramach Laboratorium Przyszłości szkoła realizuje zadania wykorzystując sprzęt pozyskany z programu. Dokumentowane są wszystkie ważne wydarzenia z życia szkoły za pomocą aparatu fotograficznego i pozyskanego osprzętu – gimbal, oświetlenie, statywy. Na zajęciach lekcyjnych i dodatkowych nauczyciele wykorzystują komputery, tablety, monitory interaktywne z dostępem do internetu. 

Rozpoczęto również realizację zadania polegającego na wykonaniu makiety przedstawiającej sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu dróg w ruchu drogowym. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela informatyki na lekcjach wykonują krok po kroku wszystkie zadania z wykorzystaniem programu do modelowania 3D (FREECAD), drukarki 3D, zestawu Arduino, lutownicy, okularów VR (oglądanie zaprojektowanych części).

  1. Projektują: stojaki na światła dla pojazdów (4 sztuki) i dla pieszych (8 sztuk), nasadki do mocowania diody LED w otworach na stojaku.
  2. Drukują na drukarce 3 D  w/w elementy.
  3. Przygotowują niezbędne elementy  do wykonania instalacji elektrycznej: diody LED, przewody, cynę, pastę lutowniczą. 
  4. Projektują skrzyżowanie i planują organizację ruchu na tym skrzyżowaniu. 
  5. Na koniec będą programować mikrokontroler Arduino za pomocą aplikacji Arduino IDE, tak aby sterował oświetleniem zgodnie ze sztuką organizacji ruchu.

W II półroczu będziemy na bieżąco pokazywać za pomocą zdjęć i filmików efekty naszej wspólnej pracy. Zakończenie i ewaluacja zadania planowana jest na koniec maja 2024 r. Model będzie pomocą dydaktyczną dla uczniów w realizacji wychowania komunikacyjnego.

Henryk Madera

Strona Archiwalna