W ramach projektu "POMORZE ZACHODNIE-WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE" w Szkole Podstawowej im. Młodych Ekologów w Czelinie odbyły się następujące zajęcia:
- dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego, matematyki,
- dydaktyczno-wyrównawcze dla klasy II, III,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze indywidualne dla uczennicy klasy III,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klasy VII.
Przeprowadzone zajęcia dały uczniom szansę na skuteczniejszą realizację podstawy programowej, a tym samym odniesienie sukcesów edukacyjnych.
Edukacji matematycznej: uczniowie coraz lepiej wykonują podstawowe działania matematyczne, posługują się słownym i cyfrowym zapisem liczb, czytają, analizują i rozwiązują zadania z treścią, znają figury geometryczne, rozpoznają linie proste, krzywe i łamane, kreślą, mierzą i porównują odcinki, dzielą zadanie tekstowe na etapy.
Edukacji polonistycznej: poprawili technikę czytania, potrafią poprawnie przepisać tekst z uwzględnieniem prawidłowego kształtu, czytają całościowo, stosują podstawowe zasady ortograficzne, lepiej rozumieją samodzielnie czytany tekst, potrafią samodzielnie dostrzec i skorygować popełnione błędy, dokonują analizy i syntezy słuchową.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wzrosła motywacja i aktywność podczas zajęć, nastąpiła poprawa w zakresie techniki i tempa czytania oraz rozumienia czytanej treści, poprawiły się relacje w grupie, zmniejszyła się liczba negatywnych postaw, poprawa umiejętność pisania w zakresie poprawności ortograficznej, uczniowie częściej starają się stosować poznane zasady ortograficzne podczas samodzielnego pisania, usprawnili wybrane funkcje percepcyjno-motoryczne, w szczególności w zakresie percepcji słuchowej i spostrzegawczości wzrokowej.